Uncategorized

campanie veninoasa

“Nenea Venny a lucrat,a tipat s-a agitat

El campanie a initiat ”

Inspirat de Ada , nenea Venny s-a apucat sa puna in practica o campanie foarte interesanta si folositoare de altfel.Este o campanie impotriva nesimtirii cu care ne confruntam aproape zilnic( fiecare dupa norocul pe care il are ) . Si uite asa a incepute elΒ  o postare si apoi s-a pus pe confectionat bannere. Si-a luat forfecuta, hartia creponata, culorile si a inceput treaba. Dupa ce a terminat ne-a trimis porumbelul calator sa ne aduca la fiecare cate-o mostra din acest banner.Numai ca bat-o vina de treaba, porumbelul nu stia html. Ce era de facut? Bannerul trebuia pus pe bloage, insa porumbelul se uita ca matza in calendar la el , nestiind cum sa ne spuna sa il postam. SI uite asa s-au adunat mintile luminate, TheNutz ( un nene care are habar cu ce se mananca tehnologia asta moderna ) Venny ( artistul ) si Paul ( cu ganduri bune de ajutor ) . S-au uitat, au analizat si pe marmota tare au incurcat. Chiar la un moment dat marmota asta mica se gandea sa abandoneze.Dar pana la urma s-a rezolvat. TheNutz a sesizat greseala, Venny a corectat-o , Paul striga in gura mare ca el reusise sa stranga de gat porumbelul si ala a suflat tot limbajul html in blogul lui. Deh, unii sunt mai inspirati. Acum treaba cea mai usoara era gata, venea partea grea a procesului. Explicati-i marmotei cum sa isi puna bannerul. Si uite asa au stat ei si s-au chinuit,m-au incurajat, ma simteam ca la un meci de fotbal unde eu eram portarul echipei si tocmai se executa o lovitura de la 11 m. Pana la urma am reusit, si dovada se afla in dreapta jos sub porumbeii aia malefici :p

Acum dupa tot acel proces istovitor si frustrant, ma gandesc eu asa : daca numai bannerul ala a facut atata zarva si a adunat cativa oameni sper sa se intample la fel si cu aceasta campanie. Luati-va creioanele,cariocile si puneti-va pe scris.

Astea fiind zise: Ursule, la aparat! Ahh, stai nu mai am ursi. Marmota, treci la aparat! Asa, mai bine.:D

In ultimul timp au aparut tot mai multe campanii in sensul acesta. Am vazut oameni care se implica , care au ceva de spus, ba mai mult pun mana si fac ceva pentru a salva ce a ramas din planeta noastra verde ( care nu prea mai este verde din pacate ) . Toata lumea se plange de faptul ca nu exista prea multe spatii verzi. Pai cum naiba sa fie daca de la an la an, soseaua se mai largeste cu inca o banda pentru ca romanul nostru si-a mai luat o masina, deh sa aiba si fii-su bolid, doar nu o merge cu metroul. Si uite asa intervine lipsa de spatii verzi, pentru ca se taie din ele, intra in actiune poluarea ca a mai iesit pe strada inca o masina si ajungem sa ne intrebam de ce naiba sistemul nostru imunitar e la pamant. PLus de asta, noi nu stim sa pastram un spatiu verde. Sa nu ma intelegeti gresit,Β  nu stau sa blamez poporul roman, ci omul in general care uneori e atat de nesimtit si egoist incat se poate ajunge la un dezastru. Pentru ca nu numai la noi se intampla ca albia de rau sa fie folosita drept ghena publica, se intampla si la ei ( ei fiind aia din UE ) . Da stiu si noi suntem acolo , numai ca mai avem de muncit. Dar sa nu imi pierd ideea. Stau si ma intreb de ce Doamne e asa de greu , atunci cand iesi la plimbare arunci hartia aia de la ciocolata pe jos in loc sa o mai tii jum de ora in mana si sa o arunci la urmatorul cos de gunoi. Si de ce atunci cand mergi cu tramvaiul si mananci ceva, arunci hartia pe scaun, sau iti lasi punga cu mizerii aruncata pe undeva pe jos. Si ma mai intreb eu, oare e asa de greu sa pastram putina curatenie? Degeaba avem cosuri de gunoi compartimentate, daca noi punem hartia la plastic.

Ne plangem ca nu avem cu ce , ca nu sunt amenajate destule spatii, acum ca primariile incep sa fac asta si avem , de ce nu facem ? Pentru ca incepem sa ne plangem ca nu sunt destule. E de lucrat la mentalitate mult. Aici e vorba de om , de comportamentul lui in societate. Trebuie sa invatam ca nu suntem singurii oameni care traiesc in lumea asta si ca actiunile noastre se rasfrang asupra altor oameni si asupra pamantului. E greu, nu imposibil. De ce spun ca e greu ? Pentru ca majoritatea isi pun problema asa : daca vecinul nu face, eu de ce as face ? Pai pentru ca esti om si se presupune ca ai coloana vertebrala. Uite de aia. Si pentru ca atunci cand tu nu o sa mai fii, copilul tau va avea de tras. De aceea apar tot mai multe boli, tot mai multi oameni sunt cu sistemul imunitar la pamant si speranta de viata scade drastic.

Si nu numai oamenii au de suferit, ci si animalele. In curand o sa ajungem in rezervatiile naturale si o sa vedem poze ale animalelor care traiau acolo. Reteta succesului :iei nesimtire,adaugi multa ignoranta, pui cativa oameni , presari cu poluare ( in toate felurile ) si rezultatul e o planeta mult mai “fericita” cu locuitori din ce in ce mai tristi.

Ce putem face ? Sa ne implicam. Prin scris, prin voluntariat, prin cum stim noi mai bine. Data viitoare cand arunci o punga pe jos, gandeste-te mai bine! S-ar putea ca aia sa rupa o zi din viata cuiva!

Semnat,

o marmota

17 thoughts on “campanie veninoasa”

  1. Cica nu e revoltata, a tinut sa ma corecteze. Eeeee, daca marmo nu e revoltata, eu sunt πŸ™‚ si ma alatur campaniei cu tot sufletul, si voi tipa, si imi voi atrage mult mai multi dusmani si ochi carcotasi care ma privesc. Si ce daca!

  2. Pai asta e nimic, asta e un post usor pentru ca citind la tine , mi-am dat seama ca am luat si eu parte la situatii de genul. M-am alaturat si eu campaniei si o sa tip cat pot de tare. SI daca ai probleme, dai un telefon ca vine suri a ta in ajutor πŸ˜›

  3. Buna dimineata si aici!
    Ai dreptate Mermo. Pe cand ma plimbam pe strazile Munchen-ului sau Munich-ului, cum vrei sa-i spui ca tot aia este, am vazut o chestie care mi-a placut. La ei cosurile de gunoi publice sunt si scrumiere. Si uite asa vedeam cate un grup de 5-6 tineri,adunati in jurul unui cos de gunoi, ce fumau linistiti si stateau la taclale. Romanului ii este rusine sa stea langa un cos de gunoi. Daca este o banca(de stat cu curu’ pe ea, nu BCR) amplasata langa un cos, romanul zice>
    -Hai de aici, ce draq, stau langa un cos?
    Da se poate sta langa un cos, decat sa vedem chistoace de tigari la fiecare pas.

  4. Nu e nimic rusinos in a sta langa cosul ala de gunoi, dar daca nu esti in stare sa faci asta macar abtine-te nu mai fuma pe strada si asteapta pana ajungi la o cafenea ceva πŸ™‚

  5. Marmotico, imi place cum scrisesi! Am si eu povesti destule despre nesimtiti, fie ca sunt ei pe strada sau chiar vecini. Deocamdata abia ma vad din vraful de hartii, cand ma eliberez, scriu! πŸ˜€
    Pupici pentru fiica mea frumoasa si desteapta! πŸ˜‰

  6. TheNutz oricum esti eroul zilei πŸ˜›
    Mamica mersi faina, astept povestile, si eu am avut o zi plina 😦

  7. TheNutz esti erou! Si gata!
    Mersi Eu, si tie la fel sa ne revedem cu bine la gunoiereala πŸ˜›
    Paul nu e violent, ti se pare πŸ˜›

  8. Exista un grup de Voluntari Online pe LinkedIn.
    Poate ar trebui sa te implici si acolo.

    Pe de alta parte, poluarea permite traiul altor vietuitoare. A o indeparta inseamna poate disparitia acestor specii. Ce alegi?

  9. WOnderer, mersi de sugestie.Ma gandesc totusi ca exista o cale prin care am putea sa impacam si capra si varza. Nu stiu momentan, o sa ma informez mult mai bine asupra subiectului poluarii.

Leave a Reply

