citit, comunicare, de-ale mele, frica

Schimbarea- un lucru bun ?

Depinde din ce perspectiva privesti lucrurile. Se zice ca nu e bine sa incerci sa schimbi un om, ca e gresit sa ii schimbi obiceiurile si ca i-ar dauna caracterului. Dar daca o schimbare i-ar face bine? Am auzit de atatea ori ca degeaba ma chinui sa il schimb pe cel de langa mine, asta inseamna ca nu il plac. Nu neaparat. Una e sa te obisnuiesti cu anumite ticuri, cu obiceiuri proaste, defecte si sa reusesti sa treci peste ele pentru ca iubesti si alta e sa incerci sa schimbi niste chestii care ii dauneaza si lui/ei. Se aplica si in cazul prietenilor, chiar si a parintilor. V-am zis , trec printr-o perioada mai grea cu ai mei si imi doresc sa ii pot ajuta sa treaca peste necazuri si daca vad un comportament gresit, incerc sa il schimb. Pana la urma schimbarea e buna. De la vopsitul parului in alta culoare, pana la schimbatul masinii,pana la schimbatul mancatului si chiar a prietenilor ( bine , daca e cazul sa ii schimbi nu se pot numi prieteni) . De multe ori ne plangem, ca vai ce bine era pe vremea lui cutarica..Cel mai bun exemplu sunt persoanele care il tot plang pe Raposatu’ alias nea Ceasca sau ce nume o mai avea. Consider ca fiecare perioada e cu “dictatorul” ei .

Ce a fost atunci ,a fost, trebuie sa progresam si nu sa traim din amintiri. Asta cred ca e cea mai comuna greseala pe care o putem face. Nu de putine ori am auzit sau chiar eu am zis : Ah, ce bine era cand lucram sub conducerea lui cutarica” . A trecut, sunt la un alt nivel, trebuie sa ma adaptez si sa merg mai departe. Se spune ca romanii se adapteaza in orice conditii si ca suntem un popor rezistent. Eu cred ca suntem cam slabi in gandire cel putin, ca obezi au inceput sa apara si pe la noi. Ma distreaza cateodata : domle , cat de puternici suntem noi si cate facem si cate … si mai cate. Acum nu vreau sa ponegresc chiar tot poporul, ca s-au facut si la noi multe lucruri bune si avem oameni exceptionali, dar cred ca una din greselile pe care le facem este ca traim in trecut. Regretam prea multe si nu privim inainte. Sunt multe greutati si sunt multi oameni care isi duc viata de pe o zi pe alta, insa daca intr-adevar suntem asa de puternici si ne adaptam in orice situatii de ce nu facem treaba asta? Suntem in criza, dam guvernul jos si apoi ne plangem ca nici cu astia ce sunt acum la putere nu e bine, apoi ne gandim oare pe cine sa votam si revenim iar la ideea : ce bine era acum nspe ani…. Sa fie clar, m-am referit mai sus la oamenii apti de munca si la oamenii care ar trebui si am increderea ca pot gandi mai mult. Putem face mai multe.

Am deviat un pic de la subiect, dar ce voiam sa spun e ca de multe ori am trait cu amintirile si ca in loc sa merg inainte, am stat pe loc. Trebuie si cred ca pot sa accept ca o schimbare e un lucru bun si ca daca renunt la un obicei al meu care e daunator pentru mine si cei din jur, atunci nu renunt la nicio parte din mine.

Asa ca, daca va ganditi la o schimbare acum , care ar fi aceasta? Ce ati vrea sa faceti dar va e teama ca nu va mai fi nimic din ce a fost ? Poate nu trebuie sa mai fie nimic din ce a fost , ca sa se faca loc pentru ceva mai bun. E si asta un mod de a privi problema, nu?

 

5 thoughts on “Schimbarea- un lucru bun ?”

  1. As vrea sa-mi schimb jobul, meseria. Doar ca-mi este tare teama de un asemenea pas. In plus, mai e si criza, iar locurile de munca sunt atat de greu de gasit…

    1. Intr-adevar e o vreme destul de grea si e complicat sa iti schimbi jobul. Nu e imposibil, insa daca mai ai si rate sau chirie, sau astea impreuna si riscant. Poti sa incerci sa iti cauti intre timp, sa nu renunti la jobul actual si printre picaturi daca iti permite timpul sa vanezi alte joburi.
      p.s. ai intrat la spam si nu stiu de ce.. scuze de intarziere..cu aprobarea

  2. ciudat sau nu acum o ora ma gandeam si eu la subiectul numit “schimbare”. pentru mine e foarte importanta stabilitatea pentru ca iti confera sentimentul de siguranta, schimbarea iti strica acest echilibru pentru ca apar temerile, mereu ne punem intrebari de genul oare o sa fie bine? oare e intelept asa? oare asta e cea mai buna alegere?
    de aici si faptul ca foarte mult ne compromitem, suferim in fata unor sefi rai, ne este frica sa riscam, ne este frica ca nu o sa facem fata schimbarii 😀
    si da traim in trecut foarte mult, ne amintim ce frumoasa copilarie am avut, zambim mereu cand ne amintim nazbatiile facute, ne trec fiori cand ne amintim primul sarut, etc – asta pentru ca acolo gasim lucruri bune pe care viitorul nu e sigur ca o sa ni le ofere 😀
    trecutul stim exact cum e, viitorul e doar speranta 🙂
    nu zic ca asta e bine dar asa imi explic eu acest comportament al oamenilor 🙂
    si eu mi-am propus de ceva timp sa traiesc prezentul, sa ma bucur de ce am nu de ce am avut sau ce o sa am si e mult mai bine asa 🙂
    o duminica frumoasa!

    1. Ai zis tu ca semanam mult :p Eu ma refeream la trairile din trecut nu neaparat la amintirile din copilarie , cum ar fi ce inghetata mancam pe vremuri si asmd… :La asta sunt de acord cu tine , sunt amintirile frumoase cu care ramanem si le vom spune mereu celor dragi pentru a le arata o mica parte din viata noastra. Buna gandirea adoptata, incep sa vad optimism mai mult la tine. Tine-o tot asa.

  3. eu sunt optimista dar si foarte realista deasta par de multe ori pesimista 🙂
    oricum merci de sustinere, incet incet imi revin 😉

Leave a Reply

