calatorii, comunicare, de-ale mele, relaxare, timpul

Swedish house…marmota – Impresii

In cele doua saptamani cat am stat in Boras, m-am simtit extraordinar. M-am intors acasa cu forte proaspete, eram mai linistita , mai calma si un pic trista, dar deh..Apartamentul prietenilor nostri e intr-un loc superb, un cartier de casute si cateva blocuri nu mai mari de 4 etaje, langa padure. Dimineata cand te trezeai , dadeai nas in nas cu o priveliste minunata, un aer atat de proaspat incat te inecai ๐Ÿ˜† Ne-am plimbat prin cartier, am vazut o gramada de case frumoase, am pus ochii pe una absolut minunata : avea o terasa care dadea direct in padure si spatiu suficient de joaca pentru copii. Imi pare rau ca nu am apucat sa o fotografiez. Mi-a placut foarte mult ca nimic nu sarea in ochi, incat sa iti distruga retina : vezi casele alea roz , mov sau de un verde atat de crud incat 2 minute inca te mai stergeai la ochi sa iti revii. Stiu ca sunt si la noi astfel de locuri, dar aproape imposibil pentru un om cu un venit putin peste mediu sa isi permita o casuta asa.

Ce mi-a placut :ย 

– sunt foarte calmi si relaxati, daca tu nu ai treaba cu ei, nu te deranjeaza

– au grija de gazonul lor :))))

-este foarte curat si totul te inspira sa iti creezi o viata cat mai sanatoasa

-sunt foarte bine organizati si tin la reguli

-nu exista spaga, nici nu se pune in discutie de asa ceva

-nu se uita urat la tine pe strada

-vorbesc engleza, sau macar isi dau silinta sa te inteleaga si sa te ajute

-au preturi bune la case, ai mai multe sanse sa iti iei o casa acolo in cativa ani decat aici.

-chiar recicleaza gunoiul, pungile se dau la de primarie si gazul care iese din gunoaie e folosit pentru autobuzele care circula in oras

-numarul de la masina ramane pe viata al masinii, daca tu iti inregistrezi masina cu un numar, acolo ramane. Daca vrei sa iti cumperi masina, dupa ce ai stabilit cu vanzatorul pretul si i-ai platit, te duci depui actele la posta , ei ti le trimit la registrul auto si in cateva zile primesti noul talon al masinii pe numele tau. Fara stres. Nice, right?

-nu ai nicio sansa sa falsifici ceva, nu merge cu las-o asa!

-au oferte mai bune la cartelele prepay decat la telefon

-au spalatoria la parterul blocului si totul se face foarte civilizat , iti programezi ziua si intervalul orar si in 3 ore ti-ai spalat si uscat toate hainele.

-ai posibilitatea sa iti faci o viata frumoasa acolo, fara griji prea mari

– politistii lor nu stau la panda :)))) dar si daca te prind ca ai comis-o.., atunci sa vezi distractie.

-au multe locuri unde poti sa iti cina linistit pe maulul lacului, langa o padure si au locuri amenajate pentru gratare.

Ce nu mi-a placut:ย 

– sunt un pic prea linistiti pentru gustul meu, dar asta probabil pentru ca era un orasel mai mic.Am fost si in Helsingor – de acolo am luat ferry si e mai multa agitatie.

-pub-urile, magazinele se inchid devreme ( mai putin supermarketurile care au program pana la 10 )

– e scump aproape totul : de la mancare pana la imbracaminte si alte chestii pentru uzul zilnic. Asta e si din punctul meu de vedere, pentru ca mereu transformam in lei, dar salariul mediu la ei nu e ca la noi .. Un exemplu : cea mai ieftina paine : 8 lei . Nu mai zic de alcool ca va puneti mainile in cap, dar e o scapare- te duci pe ferry si ai rezolvat problema.

-trebuie sa ceara aprobare de la primarie pentru orice modificare vor sa faca la casa, in exterior

-nu merge sa iti speli masina in fata blocului, iti iei amenda.

-spalatoria cea mai ieftina e undeva la 120 lei – interior si exterior si ti-o speli singur :)) La banii astia imi deschid spalatorie ย :mrgreen:

Cu toate astea, tot mi-ar placea sa traiesc acolo. Chiar daca e asa linistit, m-as obisnui si mi-as lua prietenii si ne-am duce in Germania , in Danemarca, vacantele in locuri insorite si ar fi numai bine. Poate sunt inca sub efectul vacantei, asa ca nu aruncati cu rosii in mine. Imi iubesc tara, imi place sa traiesc aici, dar daca se poate si mai bine, de ce nu ?

 

O zi faina va doresc!

20 thoughts on “Swedish house…marmota – Impresii”

  1. @salmi, bine ai venit! Si noi ne-am invartit un pic prin zona si a fost la fel de frumos. Pe unde ai calatorit tu in Suedia? Multumesc de urare!

    1. Eu locuiesc in Suedia de 5 ani. Ne-am plimbat cam peste tot, anul asta am fost pe coasta de est si apoi spre Norvegia. Am trecut prin Borรฅs anul trecut mergand spre Gรถteborg. Iar spre sud mergem in fiecare an, in drum spre Ro. ๐Ÿ˜‰

  2. Ahaaa, pentru mine sunt hieroglife :))) Dar probabil ca la anul, daca vom mai merge , vom putea explora mai mult. Si ai reusit sa faci baie anul asta? Am vazut ca ei se aruncau in lac fara nicio problema, desi eu am inghetat cand am intrat pana la glezne ๐Ÿ˜€

    1. :)) Da, am facut baie in mare cand afara erau 16 grade si in apa 17 :). M-am incalzit cu un tenis pe plaja si apoi a fost excelent. Altfel e mai greu…:). Insa ne-am delectat la piscina care e la 10 minute de casa, cu apa temperata la 25 de grade. ๐Ÿ™‚

      Vara asta a fost racoroasa, de obicei aici pe insula avem 25-28 de grade si apa la 20-22. In lunile iulie-august. ๐Ÿ˜‰

  3. Mi-a placut foarte mult concluzia finala…
    Sunt calmi si relaxati, da, pentru ca nu au grija zilei de maine. As da orice sa traiesc intr-o tara unde domneste ordinea si corectitudinea, unde nu exista mita, bacsis, coruptie. Unde stresul e o notiune abstracta, iar viata e cu adevarat frumoasa.

    1. Ma bucur ca ti-a placut! Cred ca singurul lor stres e ca e prea liniste uneori :)))))) Daa, cred ca ar fi minunat, as scapa si eu de psoriazisul asta care imi mananca zilele..

    1. Vienela, asa sunt ei , asa au fost obisnuiti .. Noi venind din alt mediu, putem sa ne facem o viata frumoasa acolo. Putem si la noi in tara, dar dupa ce te lupti multi ani si ajungi la o anumita varsta, parca nu iti mai vine sa faci o nebunie cum faceai in tinerete.

  4. intoteauna am considerat aceste tari nordice foarte reci, dupa cum descrii si tu, atata liniste, relaxare, reguli bine puse la punct, strictetea ii da un aer rece, asta pe langa clima. De curiozitate m-as duce sa vizitez, dar recunosc ca-mi place mai mult lascivitatea latina decat strictetea nordica ๐Ÿ˜€
    oricum vacanta si relaxarea a fost bine meritata pentru voi ๐Ÿ™‚

    1. Asta clar, n-am mai fost de ceva vreme asa mult in concediu. De obicei plecam 3-4 zile, dar acum ne-am lafait. Ai intrat la spam si chiar nu stiu de ce.. ๐Ÿ˜ฆ Dar te-am salvat ๐Ÿ˜€

  5. @Isabela, bine ai venit ! Scuze ca te-am tinut asa mult pana am aprobat comentariul. Depinde si cum esti obisnuit si ce iti place.. Sunt unii oameni care prefera agitatia si nebunia unui oras mare .
    @Hapi, vremea a fost ok, am prins zile superbe.. Cred ca m-as putea obisnui.

Leave a Reply

