adunate, de-ale mele, parinti, plimbari, relaxare

Plimbarile de duminica

Plimbarile de duminica erau pentru mine momentul preferat al saptamanii. Ne trezea tata dis-de-dimineata ,ne facea inviorarea , dupa care o ajutam pe mama la pregatirea mesei. Dupa un pranz copios ne echipam pentru plimbare. Luam ghiozdanelul, apa de fantana proaspata si incercam in zadar sa scapam de catei. De fiecare data insa mergeau cu noi la plimbare. Drumul era unul nu tocmai usor, trebuia sa urcam prin livada, apoi treceam prin stufaris , ajungeam la sosea si abia dupa ce traversam puteam sa fim liberi – eram in padure. Fosnetul frunzelor , cantecul pasarelelor si din cand in cand latratul cainilor insemnau pentru noi relaxare. Descopeream floricele noi, le strangeam cu grija si faceam cel mai frumos buchet posibil pentru mama. Si era greu sa le tot ascund de ea, pana in final isi dadea seama ce voiam sa fac. Dar nu mai conta, ea era fericita cand primea buchetelul.

Cand ieseam din padure, traversam iar soseaua si ajungeam pe camp. La fiecare plimbare tata ne povestea cum mergea el pe dealuri cand era mic si ne povestea istoria acelor dealuri . ” Chiar mai sus , pe deal incolo a stat Stefan Cel Mare cu ai sai ostasi la o masa rotunda, o sa va duc sa vedeti ca e o masa facuta din piatra. S-a intamplat inainte de batalia de la Vaslui, e scris si in actele de la arhiva Bacaului. ” Si noi eram mereu cu aceleasi chicoteli , pentru ca stiam povestile, dar ne placea sa il ascultam cu cata mandrie relata. Treceam iar prin padure si ajungeam pe camp la izvor. Luam apa proaspata, mai ascultam peripetii de-ale tatalui meu si ne gandeam ca poate pe viitor si copii nostri vor avea parte de asemenea aventuri. Desi daca stau sa ma gandesc bine, ma rog sa ii pot scoate din casa : la ce gadgeturi vor fi pe vremea aia..Eh, vom vedea.

Imi e dor cateodata de plimbarile in familie, de cat de mult ne distram si imi placea tare mult ca devenise un obicei frumos.

Acum plimbarile sunt pe inserat,in parc si am fost surprinsa de cata lume iese seara in parc. Unii alearga, altii sunt cu bicicletele, se joaca baschet sau fotbal si ce e mai haios , in zona de gratare se mai incinge la 11 jum noaptea cate-un gratar ( am vazut eu aseara, de fapt am simtit mirosul de carnita pe gratar).

sursa foto : Google images

carare-prin-padure

 

 

7 thoughts on “Plimbarile de duminica”

  1. in copilarie am cutreierat si eu mult dealurile si padurile, acum parca m-am ramolit, de multe ori duminica prefer sa dorm la pranz, sa ma odihnesc pentru ca stiu ca apoi incepe o noua saptamana si am nevoie de energie 🙂

    1. Si eu duminica prefer sa o petrec in liniste sau sa am o activitate mai putin solicitanta. Dar cred ca depinde de starea fiecaruia, se intampla sa iesim cu bicicletele sa facem sport 🙂

  2. Frumoase amintiri, vad ca esti intr-o dispozitie nostalgica. 😀 🙂

    Era si la noi un fel de obicei sa iesim la iarba verde, in padurile din jurul Bucurestiului, cu prietenii, familia, duminica.
    Acum doar fotografiatul ma mai imbie la plimare prin natura, prin parcuri, dar nu seara, ci la ore cand stiu ca sunt singura pe alei si pot surprinde in voie frumustea locului. Nu prea imi place aglomeratia. :))

    1. Da , sunt intr-o dispozitie mai mieroasa, poate si pentru ca am scris articolul chiar inainte sa plec acasa spre mama. Nici eu nu sunt fan aglomeratie, prefer locurile mai linistite.

  3. Parca ai fi povestit despre mine si despre familia mea, Marmotica! Cam asa erau si duminicile noastre. Mi-e dor de acele vremuri, de copilarie si de ceea ce a insemnat ea.Diferenta este ca tatal meu venea din Satu-Mare, la fel si povestile lui. Plus ca ne explica despre ceea ce intalneam prin padurile prahovene. 😉

    1. Foarte frumos Vienela! Imi cer scuze ca revin atat de tarziu cu un raspuns, am fost pe alta lume pana acum.

Leave a Reply

