baby, calatorii, mamicie, plimbari

Prima calatorie cu avionul

Nu pentru noi , ci pentru micul marmotel. Desi marturisesc sincer ca am simtit zborurile astea ca si cum ar fi fost pentru prima data. Aveam emotii, nu stiam cum se va comporta. Am fost de atatea ori pe avion in care calatoreau parinti cu  bebelusi , pitici mai mici care plangeau tot zborul si nu era tocmai confortabil. La un moment dat nu mai auzeai sunetele acelea stresante, incercai sa le ignori si dupa 5 minute iti dadeai seama ca micutul plangea in continuare.

0d05684c15ae1c0c289e724ed9f63b97

E normal, sunt speriati, sunt scosi din zona lor de confort. Cunosc oameni in toata firea care se pierd cand vine vorba de zburat. Am prieteni care isi iau calmante la ei, unii au pachetele de guma pregatite ( ajuta la decolare si aterizare sa mesteci guma – si noi suntem mereu echipati ) , iar altii pur si simplu isi seteaza mintea in alta parte – nu poti discuta cu ei pe toata durata zborului, asa se programeaza ca sa treaca cu bine de experienta asta . Zilnic in lumea astea zboara milioane si milioane de oameni si se spune ca este cel mai safe mod de a calatori . Insa pe langa toate emotiile pe care le ai, se mai adauga si stirile recente cu prabusiri accidentale sau nu, atentate si tot felul de probleme aviatice si uite asa te gandesti de 2-3 ori inainte sa iti rezervi un bilet .

Cu toate astea ne-am luat inima in dinti si am luat bilete catre Malmo, Suedia ( calatorie programata cu prietenii nostrii de acolo inca de pe cand Mihnea era cat o lingura :mrgreen: ) . Pana aici toate bune si frumoase. Am mai povestit eu  la un moment dat ca urasc sa fac bagaje , mai ales cand plec cu avionul . Mi se pare ca sunt tare limitata si nu imi pot permite sa imi iau si 2-3 chestii de back up ( ma refer la imbracaminte ). Trebuie sa fiu foarte hotarata si sa impachetez frumos si sa ma incadrez si in limita de kg. Am reusit sa pun totul in bagaje si am terminat chiar mai devreme decat programasem . Dimineata devreme ne-am prezentat la aeroport cu una bucata copil mic de 1 an si 5 luni , care era tare zambaret si nu dadea semne de razvratire.

Daca pleci cu un copil mic trebuie sa stii cateva chestii :

  •  la majoritatea companiilor , ai voie sa iei cu tine gratis un carucior mic tip umbrela , trebuie doar sa fii atent sa il inregistrezi cand predai bagajul de cala . Noi am zburat cu Wizz si nu a fost nicio problema.
  •  ai voie sa iei cu tine in bagajul de mana o sticla de lichid ( lapte, apa, suc ) daca este pentru cel mic 
  • vei plati o taxa de bebelus , nu este pretul unui bilet intreg si poti calatori cu el asa pana la varsta de 2 ani. ( variaza in functie de companii)
  •  bebelusul va sta in bratele tale si vei avea prinsa de centura ta una mai mica ( pe masura celui mic) 
  •  la Wizz Air ai prioritate la imbarcare , daca stiam asta cand am plecat din Bucuresti , nu ne mai chinuiam atat  ( am ajuns printre ultimii si ne-am gasit cu greu locuri unul langa altul ) .
  • nu mai e ca atunci cand calatoresti in 2 si ajungi cu o ora inainte la aeroport. Acum trebuie sa ai grija sa ajungi cu cel putin 1 ora jumatate  inainte ca sa ai timp destul in cazul care este aglomerat ( nu stii niciodata ce se poate intampla).
  •  e bine sa ai la tine jucaria lui preferata sau o carticica, poate chiar niste cantecele ce ii plac mai mult , ajuta la linistire si face ca timpul sa treaca mult mai repede ( aici depinde de fiecare copil in parte , cheia e sa gasesti modalitatea cea mai buna de a-l face sa se simta confortabil in noul mediu) .

 

In final, pot sa spun ca a fost mult mai ok decat ma asteptam. Eram pregatita psihic pentru plansete, urlete si tot felul de scheme groaznice. Nu a fost cazul. La plecarea din Bucuresti , speriat de stewardesa care i-a cuplat centura, a inceput sa planga si sa traga de ea. Nu voia nicicum sa stea cu centura prinsa. Deja ma treceau toate apele si ma gandeam la ce e mai rau. Insa imediat ce avionul s-a ridicat de la sol, s-a linistit si Mihnea. A adormit si de atunci am putut sa ne relaxam  si noi. S-a trezit pe la jumatatea drumului si a fost foarte vesel si receptiv la tot ce ii explicam . Pfew! Un punct bifat.  La intoarcere totul a fost mult mai usor, nu a plans deloc, nici macar la decolare , ba mai mult de atat a dormit tot drumul. Fericire maxima! Asa sa tot zburam 🙂 Si cu siguranta ne vom mai aventura , avem atatea orase noi de vizitat. Curaj avem , guma cumparam , iar copilul este fericit acolo unde esti si tu fericit . Atata timp cat tu vei fi calm si el se va simti bine 🙂  It’s that simple si merge in 99% din cazuri. In alea 1% cazuri de urlete intense, te inarmezi cu rabdare si incerci sa nu te panichezi prea tare  :mrgreen:

4aff17cd917d8316e9b99995e74cb6ca

 

 Surse foto: Pinterest

 

 

2 thoughts on “Prima calatorie cu avionul”

  1. Ce tare, are cu cine seamana cel mic. Voi sunteti niste parinti foarte curajosi. 🙂
    Nu stiam faza cu guma de mestecat. Sper sa am ocazia s-o incerc. Sau nu(mereu imi propun sa renunt la zborul cu avionul care imi provoaca frisoane). :))

    1. Multa lume mi-a zis asta si asa vrem sa facem in continuare. Sa-l plimbam peste tot si sa depasim teama asta de a calatori in departare cu cel mic. Asta cu guma de mestecat am aflat-o si eu la al doilea zbor cu avionul 🙂 E tare buna 🙂

Leave a Reply

