confesiuni, economii, finante personale, shopping

Bani,experimente,shopping

In fiecare luna inainte de ziua cea mare ( ziua salariului, evident) imi propun sa imi iau un carnetel in care sa imi notez fiecare cheltuiala pe care o fac. Cand ma uit la balanta soldului si vad atatiaaa bani – mi se par multi comparand cu gaura ce o am in portofel inainte sa imi intre banii in cont, parca mi se incetoseaza privirea. Deja vad in fata ochilor – shopping la Lidl ( sigur e o promotie buna saptamana aia) , haine pentru noi, haine pentru pitic, incep sa ma uit pe site-urile de cumparaturi online, imi aduc aminte ca am vazut si niste carti faine la pret bun si uite asa dupa 3-4 zile raman in pom si pomu’ in aer. Si stau iar si astept ziua cea mare. Daca imi zicea cineva in clasa a -5-a cand tipam ca eu vreau sa fiu mare si ca m-am saturat sa invat, sa citesc si sa dau teste, poate ma potoleam si o luam mai usor. Oricum nu cred ca avea efect.

Mama imi zicea mereu sa nu ma intind mai mult decat imi e plapuma. Dar nu stiu cum se face ca mereu ies cu picioarele pana la genunchi in afara. In unele luni, ma mai potolesc si ajung doar pana la glezne. Sunt zile in care daca nu ajung in Lidl sa iau o smantana, un cascaval, sa ma uit prin cosurile cu promotii sau orice altceva, nu ma simt bine. E clar, sunt dependenta de shopping. Nu sunt la nivelul tipei din filmul Confessions of a shopaholic , dar cert este ca trebuie sa existe un echilibru pe undeva. Si sa nu credeti ca se duc banii pe tampenii pe care nu le folosesc, dar multe dintre ele nu imi sunt necesare chiar atunci cand le vreau, pot fi cumparate si peste 2-3 luni. E clar, oamenii din marketing isi fac bine treaba :))) Poate mult prea bine :mrgreen:

Astazi, 27 iunie 2016 am indraznit sa fac un mic excel cu datoriile pe care le am de achitat cand iau banii. Tot in micul asta fisier care are deja cheltuieli mari, vreau sa imi notez si pe ce se duc banii. Asadar, luna iulie este luna experimentelor. Si luna in care vreau si sper sa pot sa pun si bani deoparte. E bine sa ai mereu o barca de salvare, nu se stie ce cheltuieli neasteptate poti avea.

Sa vedem daca imi reuseste experimentul, e primul dintr-un sir mai lung de incercari la care ma supun 😆

 

im-not-a-shopaholic-im-helping-the-economy-2

Sursa foto: Stylevitae

 

p.s. Voi cum reusiti sa strangeti bani? 

p.p.s. Tocmai am realizat ca luna asta imi expira RCA-ul si trebuie sa fac si ITP-ul la masina, talk about savings :mrgreen: Asta da provocare! 

2 thoughts on “Bani,experimente,shopping”

  1. Eu nu reusesc sa-i strang, doar sa-i cheltuiesc. Si pe cei prezenti si pe cei viitori. Sper sa ma potolesc si sa-mi revin la un moment dat…ca in ritmul asta nu stiu unde ajung.
    Cand te astepti mai putin si zici si tu ca luna asta esti pe plus, tocmai atunci apare ceva din senin care te face sa scoti banul din buzunar.

    1. Cunosc sentimentul. Mereu imi spun ca de luna asta pun deoparte si dupa cateva zile de la primirea salariului , vad ca sunt cam pe zero :)))

Leave a Reply

