de-ale mele, sanatate

Biggest loser

Povesteam prin martie ca as avea nevoie sa cumpar timp si ca am un plan pentru partea cu slabitul- https://marmotaa.wordpress.com/2016/03/16/cumpar-timp/ . Ei bine, solutia potrivita mie am gasit-o si m-am tinut de ea. Anul asta se pare ca am fost mai hotarata ca oricand sa fac lucruri pentru mine. Mi-am luat inima in dinti si am inceput sa merg la dentist ( faina alaturarea de cuvinte :mrgreen: ) . Cine ma cunoaste, stie ca sunt terorizata de mersul la dentist, pana si drumul pana acolo e unul pavat cu emotii.

Am continuat cu analizele de sange, ecografii si tot tacamul de analize ce trebuiau facute anual si m-am pus la punct. Pana aici, perfect. A urmat inainte de Paste o vizita la un doctor nutritionist la recomandarea unui coleg. Facusem socoteala si daca in 15.03 aveam 80 de kg , cand am ajuns la doctor aveam 78.5 kg ( de emotii am dat 2 kg jos ) . Mi-am setat sa ajung la vremurile de glorie – 54-55 kg. Am hotarat ca trebuie sa fac asta intr-un mod controlat, sub atenta supraveghere a unui doctor. Internetul este plin de articole si sfaturi despre cum sa dai zeci de kg jos intr-un timp record si poti foarte usor sa ajungi sa pui toate kg la loc dupa ce ai terminat dieta minune. Pe timpul sarcinii am luat vreo 25 de kg si dupa ce am nascut am dat foarte putin jos. Ce-i drept, nici nu am dat importanta foarte mare acestui aspect si m-am concentrat mai mult pe micul marmotel ce intrase in vietile noastre.

 

 

not-losing-weight

Nu am fost niciodata o slabuta, o silfida, am avut mereu ceva kg in plus. O plinuta. In scoala generala nu am avut probleme prea mari, eram destul de neinteresata de aspectul asta, dar in liceu am inceput sa imi fac probleme. Jignirile si glumele proaste pe seama greutatii pot lasa urme adanci in sufletul unui adolescent. Si am avut parte de suficiente, dar am trecut peste. Acum problemele erau mai mari decat imaginea, ma dureau genunchii de la greutate, ma miscam mai greoi si desi nu aratam a 80 de kg, eu le simteam.

Asadar inainte cu o saptamana de Paste, am pus piciorul in prag si am inceput programul. La inceput a fost doar din alimentatie, acum sunt la capitolul combinat cu sport. Momentan nu ma duc la sala, dar probabil ca voi ajunge si acolo. In aproape 3 luni am reusit sa scap de 10 kg si reusesc sa mananc mai controlat si mai ok decat pana acum. Meniul meu saptamanal cuprinde foarte multe alimente, asa ca am de unde alege.

A fost o schimbare foarte mare si am fost nevoita sa renunt la foarte multe chestii care imi plac : ciocolata, prajituri de tot felul, anumite fructe. Din fericire am putut sa inlocuiesc zaharul cu un indulcitor foarte ok si am putut sa il folosesc in cafea. Si de o saptamana am primit si unda verde sa imi fac ceva dulce ( am primit retete de la doctor ).

Astazi, 03.07.16 — 67 kg si sunt tare mandra de mine. Ma tin in continuare de treaba si voi reveni cu un articol cand ajung la greutatea finala. Recomand daca vreti sa faceti o miscare de genul , sa o faceti intr-un mediu controlat si  sub atenta supraveghere a unui doctor. Important este sa gasesti si omul potrivit pentru asta si sa ai parte si de sustinerea celor din jur. Trust yourself si totul va iesi bine!

p.s. in timp ce scriu acest articol savurez o inghetata delicioasa si racoritoare ( homemade) . Deci, se poate 🙂

 

Sursa foto: dietdatabase.com

7 thoughts on “Biggest loser”

  1. Felicitari!!! 🙂 e foarte greu sa renuntam la ceea ce ne place si deasta te admir pentru curaj si perseverenta. Eu zic ca esti deja slaba, 13 kg e foarte mult. Sa nu te lasi descurajata de nimic :*
    Mie toata lumea imi spune ca sunt prea slaba, offff!

    1. Multumesc mult, Lilly! Sunt mica de inaltime si de aceea vreau sa scad sub 60. Sa fiu bine proportionata si sa imi mentin greutatea- asta e scopul 🙂 De ce spune lumea ca esti prea slaba?

  2. Wow, 13 kg e foarte mult, vorba lui Lilly, felicitari esti foarte ambitioasa. Si foarte rabdatoare, nu multa lume poate sa slabeasca asa ca tine, treptat, in timp.
    Ce fructe ti-a interzis medicul?
    Ideea e sa tii un regim de viata sanatos, sa nu faci excese. Asta la modul general zic. Eu nu prea inteleg cum sta treaba ca de cate ori ma duc prin restaurante si fast-fooduri vad ca sunt pline iar oamenii mananca complet nesanatos si mult. Si nu doar ca platourile sunt pline de calorii dar si in pahare se gaseste bautura din aia carbogazoasa care cica ne-ar face mult rau. Deci…???
    Acum alta problema: m-am uitat la plaja la Parga, erau aproape numai femei corpolente. Niciuna nu-si facea nicio problema, isi etala “silueta” fara niciun complex. In niciun caz nu erau doar tinerele fit ca in Mamaia si Neptun. E bine rau in Parga. Din toate punctele de vedere…

    1. Eu am decis sa fac acest pas din motive medicale in primul rand si apoi estetetice. Nu ma simteam bine, nu eram ok si atunci am decis sa slabesc mai mult. Mancam nesanatos, mancam aiurea, ne grabim si uitam uneori sa ne bucuram de gust.. Vreau sa imi schimb toate obiceiurile proaste si sa imi permit sa mananc din orice e delicios, fara sa ma ingras sau fara sa imi faca rau. Si usor, usor ajung acolo. 🙂
      p.s.ne mutam in Parga ?

      1. Hihi, mereu cand ma duc intr-un loc frumos imi vine sa ma mut acolo, dar apoi imi dau seama ca e doar reveria vacantei :)))

Leave a Reply

